آثار مفید تخم کدو

اگر در جستجوی تنقلاتی سرگرم کننده هستید که علاوه بر سرگرم کردن شما آثار مناسبی برای سلامتی هم داشته باشد، به بو داده یا خام تخم کدو فکر کنید.
املاح فراوانی از منگنز و منیزیوم تا روی و مس و البته پروتین و فیبر فراوان را می توانید در تخم کدو پیدا کنید. حاوی امگا سه و آنتی اکسیدان است. علاوه بر مفرح بودن می تواند در خواباندن شما – اگر مشکل بی خوابی دارید -کمک کند.

آثار مفید تخم کدو

منیزیوم در سلامتی قلب بسیار موثر است

pumkin seedیک چهارم فنجان تخم کدو حاوی نصف مقدار توصیه شده منیزیوم روزانه بدن است. اثار مناسب منیزیوم در بدن محدود نیست . از تولید ATP ( آدنوزین تری فسفات که به ملکول انرژی بدن معروف است ) تا سنتز RNA و  DNA ، در اثر مناسب برای کارکرد پمپاژ قلبی و برای تشکیل استخوان و دندان و در کارکرد عروق بدن و همچنین در عملکرد مناسب دستگاه گوارش می توان رد پای مناسب منیزیوم را دید.
البته از آثار مناسب دیگر منیزیوم مفید بودن آن در کنترل فشار خون و جلوگیری از ایست ناگهانی قلب و حمله های قلبی و سکته ی قلبی است.

تخم کدو موجب افزایش عملکرد سیستم ایمنی می شود

تخم کدو منبع مفیدی از روی(zinc) است هر انس از آن حاوی دو میلی گرم از روی است. روی در بدن آثار مهمی دارد. در ایمنی بدن، رشد سلولی ، در خواب و خلق وخوی ، در درک حس بویایی و درک مزه ، سلامتی پوست و چشم ها ، در تنظیم انسولین بدن، و همچنین در بالا بردن فعالیت جنسی مردان اثار مناسبی دارد.
بیشتر دلیل کمبود روی در بدن به خاطر استفاده از رژیم های مبتنی بر گیاه خواری صرف و یا سرشاز از حبوبات، پرورش گیاهان در خاک های کم توان از نظر روی، عوارض دارویی بعضی داروها. کمبود روی در بدن موجب می شود که احتمال و میزان سرماخوردگی و آنفولانزا بالا برود. خستگی مزمن ایجاد شود، علایمی از کم شدن خلق و خو و افسرده شدن دیده شود. جوش آکنه بر روی صورت . تولد نوزادان کم وزن در زنان باردار رخ دهد و در کودکان موجب کاهش توانایی در یاد گیری و عملکرد آموزشی او شود

تخم کدو حاوی امگا سه گیاهی است

zinc-immune

دانه های گیاهی خام بخصوص تخم کدو سرشار از امگا سه (alpha-linolenic acid (ALA است. بدن همه ما به این اسید لینولیک احتیاج دارد. اگر چه می شود از امگا سه حیوانی هم استفاده کرد اما این امگا سه یک چیز دیگر است

اثر تخم کدو بر سلامتی پروستات

در واقع می توان گفت تخم کدو برای سلامتی مردان موهبتی است که بیشتر به خاطر وجود روی در آن است. شاید دلایل دیگری هم داشته باشد اما آثار مفید تخم کدو بر روی بزرگ شدن (هیپرتروفی) خوش خیم پروستات (BPH ) کاملا ثابت شده است. تحقیقات نشان داده هم تخم کدو و هم روغن تخم کدو در این اثر شفا بخش موثر هستند.

آثار ضد دیابتی تخم کدو ثابت شده است

pumpkin seed and anti diabetic effect

تحقیقات بر روی حیوانات نشان داده که تخم کدو می تواند در تنظیم انسولین کمک کند وبا کاهش استرس های اکسیداتیو به عنوان یک مانع در آثار سوء دیابت باشد

در برطرف کردن مشکلات دوران یائسگی بانوان کمک می کند

روغن تخم کدو سرشار از فیتواستروژن طبیعی است که تحقیقات نشان داده که اثار مناسبی در بالا بردن HDL که به چربی خوب معروف است می شود . همچنین اثر کم کردن فشار خون و اثر کاهش در سردرد و گر گرفتگی و دردهای مفاصل و دیگر عوارض دوران یائسگی می تواند کمک کند.

برای سلامتی قلب وکبد مفید است

 heart-liver effect of pumpkin seedتخم کدو سرشار از چربی سالم است و آنتی اکسیدان است .فیبر فراوان آن موجب اثر مناسبش بر روی سلامتی قلب و کبد می شود.

تریپتوفان و آثار مناسب تخم کدو برای خواب

pumpkin seed and good effect for sleepindتخم کدو منبغ مناسبی برای تیرپتوفان است. آمینو اسیدی که در بدن به سروتونین و بعد به ملاتونین تبدیل می شود . ملاتونین به هرمون خواب معروف است . خوردن تخم کدو چند ساعت قبل از رفتن به بستر همراه با غذای کربوهیدرات دار مثل یک تکه میوه می تواند در به خواب رفتن بسیار مفید باشد. اگر مشکل در خواب دارید از این روش استفاده خواهید برد.

اثر ضد التهابی تخم کدو

anti-inflammatory effect of pumpkin seedروغن تخم کدو اثر ضد التهابی بسیار خوبی دارد. اثار ضد التهابی آن در التهاب های مفصلی هم با کمترین آثار جانبی مفید است

Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در تغذیه و سلامت ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.