علایم نارسایی قلب که باید مراقب باشید

نشانه های نارسایی قلبی به آرامی پیشرفت می کند به نحوی که گاهی برای فرد اصلا مشهود نیست

علایم نارسایی قلب که باید مراقب باشیم
سرفه مداوم و خس خس سینه و خستگی مداوم ممکن است از نشانه های نارسایی قلبی باشد

در ابتدا بدانیم که ممکن است نارسایی قلب هیچ علامتی نداشته باشد اما وقتی شرایط قلب بدتر می شود، علایم به تدریج بروز پیدا می کند. نوع علامت، میزان شدت علایم، به شدت نارسایی قلب و سمتی از قلب که نارساست ، بستگی دارد.

نارسایی قلب بیشتر از اینکه یک مشکل قلبی باشد، ارگانهای دیگر بدن را درگیر می کند که موجب بروز نشانه های متنوع در فرد می شود

نشانه های معمول نارسایی قلب

  • خستگی: چون  از آنجایی که عضله قلب به طور موثر کار نمی کند، ماهیچه های بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کند که موجب خستگی شده بخصوص خستگی با فعالیت بدنی
  • تنفس سخت هنگام دراز کشیدن: وقتی دراز می کشید، خون اندام تحتانی به قلب برمی گردد، بطن چپ قلب نارسا این حجم از خون بازگشتی را نمی تواند مدیریت کند و خون به ریه ها برگشته و موجب احتقان ریه و سرفه می شود
  • تنگی نفس: وقتی مایع در ریه ها جمع می شود، تنفس دشوارتر می شود. تنگی نفس در عرض ۳۰ ثانیه پس از خم شدن، نشانه جبران خسارت است.
  • ورم و آماس: مایع اضافی از طریق دیواره رگ های خونی به بافت های بدن نفوذ می کند، که در درجه اول باعث ورم  پاها و مچ پا می شود، همچنین در شکم می تواند آماس ایجاد کند که به عنوان آسیت شناخته می شود.
  • مشکل در خوابیدن: تجمع مایع در ریه ها ممکن است باعث شود افراد مبتلا به نارسایی قلبی با احساس تنگی نفس از خواب بیدار شوند. آنها همچنین ممکن است سرفه و خس خس سینه داشته باشند.
  • افزایش وزن غیرمعمول: بدتر شدن نارسایی قلبی ممکن است باعث افزایش وزن چند کیلویی در یک یا دو روز به دلیل احتباس آب و نمک شود.
  • گردش خون ضعیف: هنگامی که خون به اندام های حیاتی انتقال داده می شود تا عملکرد صحیح آن ها حفظ شود، دست ها، پاها و پوست ممکن است جریان خون طبیعی را دریافت نکنند. بنابراین، دست ها و پاها ممکن است رنگ پریده به نظر برسند و احساس خنکی داشته باشند و لب ها و ناخن ها ممکن است رنگ تیره ایجاد کنند.
  • کاهش ادرار: در نارسایی شدید قلبی، کلیه ها ممکن است خون کافی برای تولید ادرار دریافت نکنند و تولید ادرار کاهش یابد.
  • سبکی سر و سرگیجه: با بدتر شدن نارسایی قلبی، ریتم غیرطبیعی قلب یا فشار خون پایین رخ می دهد که اغلب باعث سبکی سر یا سرگیجه می شود.
  • ریتم قلب نامنظم یا تپش قلب: نارسایی قلبی ممکن است باعث تغییر در الگو یا کارایی سیگنال های الکتریکی در قلب شود که  می تواند باعث آریتمی شود که ممکن است به خصوص زمانی که به پهلوی چپ خود دراز می کشید، قابل توجه است.
  • اختلال در فرآیندهای ذهنی: برون ده قلبی پایین ممکن است باعث ضعف حافظه، خواب آلودگی و سردرگمی شود. این علائم ممکن است نشان دهنده بدتر شدن نارسایی قلبی باشد.

اگر فراوانی یا شدت هر علامتی افزایش یافت، به پزشک خود اطلاع دهید: ممکن است داروهای شما نیاز به تنظیم داشته باشند. اگر علائم شما کمتر شد یا شدیدتر شد، احتمالاً همه کارها را درست انجام می‌دهید و قلب شما به همان خوبی که می‌تواند عمل می‌کند

Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در بیماری و درمان ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.