هفت راه مهم برای داشتن اندامی مناسب !!

هفت راه مهم برای داشتن اندامی مناسب !!

مسن تر شده اید و احساس جوانی ، نشاط و زیبایی نمی کنید؟ وقتی به آیینه نگاه می کنید آرزو می کنید اندامی لاغر تر و شکیل تر و خوش تیپ تر داشته باشید ؟
هفت راه مهم برای داشتن اندامی مناسب را به شما پیشنهاد می کنم این هفت راه را امتحان کنید تا حس داشتن اندامی تازه و با نشاط ، لاغر و سالم را به دست آورید
protoin

در رژیم غذایی خود به پروتین اهمیت دهید 

برای سلامتی به طور کل پروتین حیاتی است و به سیستم ایمنی کمک می کند موجب کاهش التهاب و درد و افزایش جریان اکسیژن شده و تحمل و پایداری را زیادتر می کند . منابع خوب پروتیین مرغ و گوشت ، تخم مرغ ، ماهی قزال آلا یا آزاد ، و آجیل (مغز گردو، فندق، بادام…)
 

 

 در رژیم غذایی خود از گرد های سفید پرهیز کنید

whole-wheatبه قول استاد غیاث الدین جزایری گرد های سفید شامل شکر سفید ، آرد سفید و هروین هستند.

غذاهای که از آرد سفید درست می شوند مثل کیک ، کلوچه ، ماکارونی مزه ای فوق العاده دارند اما خشمی قدرتمند برای انتقام گرفتن از سلامتی شما دارند. قند موجود در آن احتمال افزایش قند خون را ایجاد می کند  و همچنین به شکل چربی اطراف باسن و شکم ذخیره می شود.
به جای آرد سفید و محصولاتی که از آن درست می شود از آرد کندم کامل ( سبوس دار  whole-wheat) و محصولات آن استفاده کنیم. به جای برنج آب کش و سفید هم می توان از برنجی که سبوس دار هست و به شکل کته استفاده کرد. البته که برنج قهوه ای ( اگر می توانید بخورید ) از اولویت برخوردار است
کربوهیدرات برای بدن لازم است اما استفاده زیاد آن زیان آفرین بوده و موجب چاقی می شود . بگذاریم که بدن از چربی های ذخیره شده قبلی استفاده کند و با مصرف مناسب کربوهیدرات به جای قند سوزی ، چربی سوزی کنیم.

 

با ورزش خود را قوی دل کنید.

walkingاز آن دسته آدم ها که از محل کار به خانه می روند و پشت میز مشغول کار  می شوند و بعد از کار به خانه می روند نباشید.  با انجام ورزش حس نشاط و سلامت را در خود ایجاد کنید. ورزش های ایروبیک موجب افزایش حجم هوای تبادل شده در ریه ها شده و عضله ی قلب را قوی نموده و موجب گردش خون بهتری شده و اکسیژن را به راحتی به سلولها می رساند. در نتیجه مواد زاید به راحتی از سلولها گرفته شده و از بدن خارج می شود. سلولهای سالم یعنی بدنی سالم و ایمن.
از هر روشی می خواهید می توانید ایروبیک ورزش کنید. اگر دوست دارید در پارک پیاده روی کنید یا حتی دویدن در پارک. طناب زدن در یک گوشه ی پارک یا پارکینک منزل . شنا در استخر و یا استفاده از باشگاه برای انجام ورزش های آمادگی جسمانی . آنچه مهم است این نکته ی کلیدی است که حداقل  ۳۰ دقیقه و حداقل سه بار در هفته ورزش کنید. این ۹۰ دقیقه در هفته حداقل فعالیت برای افزایش توانمندی قلبی است.

غذا های طبیعی(ارگانیک) میل کنید.

organic foofشاید فکر کنید که سخت است و شاید در این کشور امکان پذیر نباشد ، اما بهتر است از مواد غذایی استفاده کنید که طبیعی به دست آمده اند.
امروزه برای رشد بهتر گیاه و دام از موادی نظیر آنتی بیوتیک ها، افزودنی های شیمیای ، هرومون رشد، استفاده می کنند و البته آفت کش های هم جای خود دارد . همه اینها برای داشتن بدنی سالم مناسب نیستند
در حال حاضر در دنیا نهضت استفاده از محصولات ارگانیک طرفداران زیادی دارد. کشاورزان و تولید کنندگان زیادی هم برای تولید این محصولات تلاش می کنند و البته در ایران هم می توان محصولات ارگانیک تهیه کرد. اگر نمی شود همه محصولات ارگانیک خریداری نمود می توان از محصولاتی آغاز کرد که آفت کش ها را به مقدار زیادی در خود ذخیره می کنند که بیشتر از سبزی ها و میوه ها هستند محصولاتی نظیر سیب زمینی ، انگور، هلو ، کاهو ، توت فرنگی ، سیب ، گلابی ، آلو ، کلم پیچ ، هویج ، کرفس
البته محصولات عیر ارگانیک را هم می توان با شستشو مناسب برای برداشتن توکسین ها بکار برد ، ۲۰ دقیقه داخل آب نمک و آب لیمو ی تازه یا سرکه بخیسانید و بعد شستشو کنید

استراحت کافی و خواب مناسب را از یاد نبرید

sleep wellزندگی شلوغ و پر کار اولین اثر خود را بر کم کردن خواب و استراحت می گذارد. اما کم خوابی به دلیل مشغله موجب می شود که سطح کورتیزل خون( یکی از هرمون های بدن که از غده فوق کلیه ترشح می شود ) زیاد شود. هرمونی که به هرمون استرس معروف است. این اثر موجب اختلال در عملکرد هرمون های دیگر نظیر انسولین شده و ذخیره چربی از عوارض آن است. کم کردن خواب یعنی کم کردن فرصت بدن برای ترمیم و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و صد البته کاهش سلامت بدن.
بدن برای باز سازی خود به حدود ۸ ساعت خواب نیاز دارد و البته اگر خواب در شب و تاریکی باشد اثر بخشی بهتری دارد (به خاطر هرمونی به نام ملاتونین)
با روش های دیگر می توان با کنترل استرس از ترشح زیاد هرمون کورتیزول جلوگیری کرد. روشهای مثل تنفس عمیق ، ورزش و مدیتیشن و یوگا و …
با خواب کافی و استراحت که موجب بازسازی انرژی شده خود را صاحب بدنی لاغر و سرحال کرده و انرژی خود را بازسازی کنید.

سلامتی روده ی خود را بهبود دهید
probioticsبدن سالم بدنی است که توانایی هضم و جذب  مواد غذایی و دفع مواد زاید را داشته باشد . وقتی به لاغری و خوش تیپی فکر می کنید ابتدا باید به روده های خود فکر کنید .اگر دستگاه گوارش در وضعیت مناسب نیست ( مثلا یبوست داشته و یا از سوء هاضمه و مشکلات دیگر گوارش رنج می برید) شما نمی توانید وزن مناسب به دست آورید.
برای بهبود عملکرد روده ها باید روزانه فیبر غذایی بیشتری بخورید( حداقل ۳۵ گرم در روز) . فیبر در میوه ها و سبزی ها و گندم کامل و  غالب گیاهان به وفور یافت می شود . فیبر ها موجب عملکرد بهتر روده ها می شود.
همچنین می توانید از probiotics ها استفاده کنید. باکتری های که به طور طبیعی در روده زندگی می کنند و به واسطه بعضی مواد غذای هم کامل می شوند. باکتری های که برای سلامتی دستگاه گوارش نقش حیاتی دارند. بعضی مواد غذایی که به طور طبیعی با روند تخمیر میوه ها و سبزی ها و لبنیات به دست می آیند مثل ماست، کفیر ، انواع ترشی شور( خیار شور و….) حاوی پروبیوتیک ها هستند . که برای سلامتی دستگاه گوارش لازمند.
البته امروزه انواع پروبیوتیک را به عنوان مکمل غذایی ( پودر ، قرص و شربت) هم به فروش می رسد

از عملکرد صحیح تیرویید خود مطمئن شوید

go doctorیک تیروید سالم و با فعالیت طبیعی برای چربی سوزی و حفظ وزن بسیار مهم است. بعد از ۴۰ سالی به طور واضحی تغیراتی در عملکرد تیرویید ایجاد می شود که با آزمایش عملکرد آن قابل تشخیص است.
به همین دلیل اگر تاکنون آزمایشی از فعالیت تیرویید خود نداده اید از پزشک خود درخواست کنید که آن را چک کند.

************************

 
این مقاله برای خانم ها نوشته شده بود و نویسنده آن هم خانم   Suzanne Somers است اما مطلب ارایه شده فقط به درد خانم ها نمی خورد بلکه برای همه ما آدم های که کم کم سن شناسنامه ای مون در حال بالا رفتن است و از مرز ۴۰ سالگی گذشتیم کاربرد داره.

دکتر ابوالقاسم ابراهیمی

 
Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.