ورزش سبکی که شکم را کوچک می کند

ورزش سبکی که شکم را کوچک می کند

ورزش شنا یا push-up از ورزش های معروف و قدیمی است. کف دست و پا بر روی زمین قرار می گیرد و همه بدن صاف و مستقیم و در یک راستا ( ران و باسن و کمر و پشت و گردن و سر ) با حرکت دست به شکل یکپارچه و مانند یک تخته به بالا و پایین حرکت می کند.

correct_pushups

شنا می تواند در کوچک کردن شکم های جلو آمده بسیار موثر باشد. در تحقیقاتی که در دانشگاه ورزش بالتیمور صورت گرفته مشخص گردیده که  ورزش شنا روی زمین می تواند جانشین مطمئن برای (اسکواچ) بشین پاشو باشد.

این ورزش نه تنها برای قوی کردن عظلات سه سر بازو و شانه و سر سینه مفید است بلکه در سفت کردن و کوچک کردن شکم مفید است. بقول ورزشکاران می تواند شکم را تخته ای کوچک و قوی نماید.

* شاید برای بعضی تازه کار این ورزش سخت و ناممکن باشد. برای شروع می تواند از یک چهار پایه به ارتفاع ۱۰۰ سانتی متری و یا کمتر استفاده نمود و دست ها را بر روی چهار پایه گذاشت ولی پاها همچنان بر روی زمین قرار بگیرد. در این شرایط هرگاه فرد احساس کرد به راحتی می تواند تعداد قابل قبولی از بالا و پایین رفتن ها را انجام دهد می تواند ارتفاع چهار پایه را به تدریج کم نماید.

*تلاش کنید که شکم را سفت کرده و تو ببرید.

*هنگام شنا چه از روی زمین و چه از چهار پایه تلاش شود که زاویه ای که ارنج -بازو -بدن درست می شود حدود ۴۵ درجه باشد. بهتر است دست ها و بدن شکل T درست نکنند . با این عمل ورزش راحت تر و فرح بخش تر خواهد شد.

*در هر حالت بهتر است که مچ دست دقیقا زیر آرنج باشد. منظور این است که ساعد به طور عمودی قرار گرفته باشد.

*بهتر است که کف دست بر روی زمین قرار بگیرد و انگشتان از هم باز باشد.

*به آرامی پایین برویید . تند تند بالا پایین رفتن اثر مناسبی ندارد . بگذارید عضلات حداقل سه ثانیه انقباض را تجربه کنند.

*تمام مسیر را تا پایین بروید به نحوی که جناق سینه به زمین برسد.

*موقع پایین رفتن نفس عمیق بکشید و هنگام بالا آمدن نفس را خارج کنید.

*با تعداد کم شروع کرده و به شرطی که فشار زیادی وارد نمی شود تعداد را بیشتر نمایید.

*تازه کار ها می توانند زانوهای خود را بر روی زمین گذاشته و پاشنه خود را بالا نگه دارند. با این وضع فشار کمتر به آنان وارد می شود.

*هر چند بسیاری از ورزشکاران روش های بسیار بهتری برای انجام این ورزش دارند ولی روی گفتگوی ما با آدم های است که خیلی با ورزش آشنا نیستند. شاید با انجام ورزش شنا در منزل تمایل به ورزش کردن در این دوستان ایجاد شود و همچنین از دست شکم جلو آمده شان رهایی یابند .

دکتر ابوالقاسم ابراهیمی

Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در ورزش و سلامت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.