ده غذای برتر برای کاهش وزن

۸- ماهی

همه ی انواع ماهی ها حاوی پروتین و امگا ۳ هستند. اینطور به نظر می اید که ماهی های دریایی از امگا ۳ بیشتری نسبت به ماهی پرورشی برخورداند. استفاده از ماهی هم از نظر هوشی و هم از نظر بدنی موجب رشد موثر در بدن می شوند. افرادی که از افسردگی رنج می برند ، ماهی می تواند به آنها کمک زیادی در کنترل افسردگی باشد. 10 best food 08 fish

بیماری های نظیر فشار خون بالا، حملات بیماری فلبی و مشکلات بالا بودن کلسترول می تواند با مصرف ماهی کنترل و یا درمان شود . ماهی قزل آلای بسیار مفید و سلامت است. هم برای بیماری های قلبی و بیماران با کلسترول بالا و هم برای کنترل وزن و کاهش آن . البته ماهی قزل آلای وحشی بسیار موثرتر است اما همین پرورشی ها هم کاربردی و قابل قبول هستند.

۹- بلغور

بلغور گندم در واقع گندم خرد شده است اما نه آنقدر که آرد شده باشد. می توان از غلات دیگر هم بلغور درست کرد اما بلغور گندم مفیدتر است. بلغور در تنظیم کلسترول بدن بسیار مفید است. بلغور حاوی منیزیوم ، آهن و پتاسیم فراوان است. املاح دیگر مانند روی می تواند در تقویت ایمنی بدن و افزایش توان عملکرد مغزی، تقسیم سلولی کمک کننده باشد. در واقع بلغور گندم کامل ریز شده است و همه ی فواید گندم کامل را دارد. برای کنترل دیابت و درمان چاقی بسیار مفید است.10 best food 09 bulgur

برخلاف اغلب دانه ‏هاى غلات و حبوبات که تا حدودى دیرپز هستند، بلغور چون قبلا نیم‏پخته شده و خشک شده است خیلى زود مى‏پزد. بلغور را به سه صورت کم کوب و نیم کوب و ریز کوب می توان تهییه کرد. نیم کوب برای تهیه صبحانه با شیر و عسل خوشمزه است .ریزکوب آن را می توان در سالاد ریخت و نوش جان کرد.

بلغور با توجه به فیبر فراوانی که دارد برای درمان یبوست کاربرد مناسبی دارد و این ماده برای سرطان روده ی بزرگ مفید است. همچنین در بیمارانی که رادیوتراپی می شوند توصیه می شود.

۱۰- سالاد

یکی از مهمترین بخش وعده های غذای در افرادی که قصد کاهش وزن دارند ، استفاده از سالاد است. سالاد حاوی سبزی ها و میوه ها موجب ایجاد انرژی برای بدن می شود و نشاط ایجاد می کند و غذا را خوشمزه می کند. کم کردن چربی مواد غذایی یکی از راه های کاهش وزن است. اگر می خواهید وزن خود را کم کنید ، رژیم خود را به سمت سالاد منحرف کنید. 10 best food 10 salad

سالاد آنقدری که بدن نیاز دارد ، حاوی کالری است. برای درست کردن سالد از مواد غذایی تازه استفاده کنید تا آب و مواد مینرال کافی به شما برسد. می توانید از مواد غذای مختلف برای درست کردن سالاد استفاده کنید. میوه های مثل سیب گلابی ، سیب زمینی استامبولی، خیار ، گوجه را می توانید در سالاد استفاده کنید. 

موادی مثل پنیر ، روغن زیتون ، کره یا روغن نارگیل را به سالاد اضافه نکنید. این مواد موجب بالا رفتن کالری دریافتی می شود و مانع کنترل وزن خواهد شد. 

در دنیای مدرن با توجه به شیوه ی زندگی و استرس های فراوانی که وجود دارد و افزایش غذاهای فراوری شده موجب شده که افزایش وزن پدیده ای همه گیر باشد. ورزش و کنترل رژیم غذایی موجب کنترل وزن می شود. ورزش های مانند یوگا و ورزش های ایروبیک ایده ی خوبی برای کاهش وزن است. 

یوگا ، مدیتیشن ، سفر رفتن. قدم زدن ، نوشیدن چای سبز راه های است که برای کنترل وزن و کاهش آن موثر است. مهمترین چیز این است که با تمام وجود به داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه و روتین ادامه دهید تا به وزن مناسب برسید.

دکتر ابوالفاسم ابراهیمی
برای مطالعه ی بیشتر
رزیم های خاص برای لاغری . رژیم اتکینز     رژیم ساحل جنوبی     رژیم غذایی ویت اند واچ

رابطه ی بین دور کمر و بیماری فشار خون

Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.