کاهنده های گیاهی کلسترول خون

کلسترول یا تری گلیسرید خون تان بالا ست و برای رفع آن تلاش بسیار نموده اید ! حتما از رژیم غذایی مناسب و کم چرب استفاده می کنید و البته ورزش را به عنوان روتین زندگی خود قرار داده اید و البته با توجه به نظر پزشک خود از کاهنده های کلسترول استفاده می کنید اما با این همه نگران مقدار کلسترول خود هستید!

با توجه به آثار زیان بار بالا بودن کلسترول و تری گلیسرید حق هم دارید که ناراحت و نگران باشید اما نگرانی دردی از شما دوا نمی کند.بهتر است به جای نگرانی بی فایده به لایف استایل و ورزش و رژیم غذایی خود توجه نمایید. همه آنچه دکتر شما به شما توصیه کرده شامل عدم استفاده از غذاهای پرچرب و غذاهای پرکالری را آویزه گوش خود قرار دهید. پرخوری موجب می شود که مواد غذای جذب شده در صورت عدم مصرف ( سوخت وساز) در بدن به صورت چربی ذخیره شود. نتیجه ی این دانش این است که پرخوری نکنید .

علاوه بر همه این ها که گفتم برخی مواد غذایی خاص وجود دارند که می توانند در کاهش چربی موثر باشند . این مواد غذایی می توانند در کاهش کلسترول و یا تری گلیسرید موثر باشند و البته مثل همه چیز های موثر می تواند آثار جانبی نامناسبی هم داشته باشد .

در جدول زیر برخی مواد شناخته شده در کاهش کلسترول و اثر آن و همینطور آثار ناخوش آیند و یا اثر بر روی دیگر داورها را نوشته ام. این جدول می تواند علاوه بر انچه تا کنون استفاده می کنید به کاهش مقدار چربی خون کمک کند.

کاهنده های گیاهی کلسترول خون

colestrol

آنچه مهم و قابل توجه است و باید به آن دقت فراوان کرد تغیر لایف استایل است. ورزش روزانه و مفید و همچنین استفاده از غذای سالم و بهداشتی بسیار مهم است و البته کسانی که از روش های درمانی گیاهی یا مواد غذایی برای کاهش مقدار کلسترول استفاده می کنند حتما موضوع را به پزشک خود اعلام نموده و او را از نوع درمان گیاهی خود آگاه نمایند تا در صورت بروز اثر جانبی و یا اثر متقابل بر روی داروهای طبی ، پزشک شما دانسته تصمیم درست اتخاذ نماید.

دکتر ابوالقاسم ابراهیمی

 

Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در تغذیه و سلامت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.