یازده تا از سالمترین غذاهای دنیا

یازده تا از سالمترین غذاهای دنیاEnglish

این ها از سالمترین غذا های دینا هستند که می شود از آن استفاده کرد

یازده تا از سالمترین غذاهای دنیا
  1. انواع Berry شامل زغال اخته و توت فرنگی و تمشک
  2.  Beans شامل باقلا، لوبیا
  3.  Nuts دانه های خوراگی نظیر مغز گردو و فندق و آجیل.
  4. شیر  ارگانیک بدون افزودنی ها
  5.  گوشتی که از گاوی که فقط با علوفه سالم تغذیه شده
  6. تخم های پرندگان
  7.  سیب
  8.  سیر و پیاز.
  9.  آب انار
  10. چای سبز

انواع Berry

شامل زغال اخته و توت فرنگی و تمشک  دارای مقدار کمی شکر و مقدار فراوانی فیبر هستند. در مطالعات آزمایشکاهی مربوط به زغال اخته اثرات افزایش حافظه آن اثبات شده است، همچنین تمشک و توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان قوی به نام Ellagic Acid   هستند که اثرات ضد سرطان آن در American Cancer Society به ثبت رسیده است.

باقلا یا  Beans

شامل باقلا، لوبیا سرشار از فیبر بوده که در کنترل وزن کمک کرده و در کنترل قند خون دیابتی ها و همچنین در مهار دیابت کمک فراوان می کند ، همچنین در جلوگیری از کانسر کولون و بیماری قلبی کمک کننده است. مقدار توصیه شده فیبر  توسط The National Institute of Medicine روزانه ۲۵ تا ۳۸ گرم است .حدود یک فنجان از Beans حاوی۱۱-۱۷ گرم فیبر است.

مغز گیاهی یا Nuts

دانه های خوراگی نظیر مغز گردو و فندق و آجیل. مطالعات مکرر و با دوره طولانی نشان داده کسانی که جند بار در هفته از Nuts در رژیم غذایی خود استفاده می کنند ۳۰ تا ۵۰ % کمتر دچار بروز حمله قلبی و بیماری های قلبی نسبت به جمعیت نرمال می شوند.تنها یک انس (حدود ۲۸ گرم) از مغز بادام ، مغز گردو، مغز فندق ۳-۵ بار در هفته اثرات معجزه آسای به همراه دارد.

ماهی

ماهی قزل آلا. ماهی ها شرشار از مواد ضد پیری هستند .ماهی های آب سرد نظیر ماهی آزاد، ماهی قزل آلا ، ماهی ساردین ، ماهی خالدار و شاه ماهی سرشار از امگا ۳ هستند که موجب محافظت مغز و قلب شده و موجب بهبود خلق و خو  و کاهش فشار خون و تری گلیسرید می شوند .

شیر

شیر ارگانیک بدون افزودنی ها که غالبا از گاوی که فقط از علوفه سالم تغذیه شده اند بدست می آیند همانطور که در طبقه بندی مواد غذای سرشار از ویتامین  و مینرال ها دسته بندی می شوند می تواند به عنوان مبارز با سرطان معرفی شود ( بخاطر اسید لینولیک  کونجوگه ) و همینطور به خاطر باکتری های مفید داخل آن ( لاکتوباسیل ) برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

 گوشت

گوشتی که از گاوی که فقط با علوفه سالم تغذیه شده  با گوشت های که در سوپر مارکت خریداری می شود (که به گاوها علاوه بر علوفه مواد دیگری مانند آنتی بیوتیک ها و استروید و هرمون هم داده می شود) بسیار متفاوت است. گوشت گاوی که  با علوفه سالم تغذیه شده اند دارای omega-3sبوده و مقدار omega-6s مضر آن کم است. مقدار پروتین فراوان و ویتامین B6 دارد.

 تخم مرغ

تخم های پرندگان دارای   پروتین زیاد و دارای کالری نسبتا کمی است. زرده تخم  دارای ماده ی choline بوده که  برای مغز مفید است  همچنین دارای  lutein , xeanthin است که برای سلامت چشم فایده دارد. انواع کلم ( کلم بروکسل، کلم پیچ ، کلم بروکلی و گل کلم و کلم قمری ) که دارای ماده گیاهی بوده که به ایندولن معروف است در کم کردن خطر سرطان مفید است. علاوه بر این که انواع ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن را دارا هستند دارای ماده گیاهی دیگری بوده که در سم زدایی از بدن کاربرد دارد.

سیب

سیب نه تنها بنا بر ضرب المثل معروف دکتر را از فرد دور می کند بلکه  اثر مشابه ی در دور کردن سرطان ریه و آستم و دیابت از انسان دارد. هر سیب شامل ۵ گرم فیبر  بوده و همچنین انواع ویتامین و املاح بوده، برای استخوان سازی مفید بوده و ضد التهاب  است. بهترین روش برای کنترل اشتها خوردن نصف سیب ، نیم ساعت قبل از وعده غذایی است .

 سیر و پیاز

بر اساس مطالعات زیاد منتشر شده سیرو پیاز اثرات مفید در برابر سرطان های مری ، معده و پروستات  دارد. همراه سیب و کلم بروکلی ، سیر و پیاز گروه  غذایی را می سازند که موجب کاهش ۲۰ درصدی بیماری های قلبی می شود.

انار و آب انار

آب انار یه عنوان ویگرای طبیعی نامیده شده است. بر اساس مطالعات  Tel Aviv University آب انار سرشار از آنتی اکسیدان است. مطالعات نشان می دهد که آب انار می تواند موجب کاهش فشار خون و کاهش پلاک های داخل عروق شود ( موجب کاهش خطر سکته می شود ). تحقیقات جدید نشان می دهد که آب انار می تواند جلوی رشد تومور را بگیرد. پیشنهاد می شود که روزانه  ۴ تا ۸ انس ( ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم )  انار میل شود.

چای سبز

چای سبز گیاهی است که اثرات ضد سرطانی دارد. در حال حاضر به اثبات رسیده که چای سبز می تواند مانع انواع سرطان در انسان گردد : سرطان مثانه ، مری  ،معده ، کولون ( روده بزرگ ) و رکتوم. چای سبز در کنترل وزن نیز بسیار مفید است.

ترجمه :

 دکتر ابوالقاسم ابراهیمی

منبع:  live health club

Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت, گیاهان دارویی ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.