در چهار مرحله از دیابت پیشگیری کنیم

در چهار مرحله از دیابت پیشگیری کنیم

در حال حاضر، دیابت نوع اول غیرقابل پیشگیری است، هرچند تحقیقات متمرکز بر عوامل آن، شاید بتواند روزی روشهایی برای این کار پیدا کند. بسیاری روش های درمانی برای دیابت نوع دوم و بارداری وجود دارند که می توانند آن را به عقب اندازد و حتی از آن جلوگیری کنند. در اینجا، چهار پیشنهاد مربوط به سبک زندگی برای اجتناب از دیابت پیشنهاد می کنیم تا در چهار مرحله از دیابت پیشگیری کنیم.

اول: وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید

در این دوره و زمانه، رژیم های غذایی منطقی وجود دارند که برای کسانی طراحی شده اند که با دیابت دست و پنجه نرم می کنند. برای دیابت، خوراکی، صبحانه و حتی دسر هم وجود دارد و هرچند انتخاب های بسیاری وجود دارند، به هر حال ما مجبوریم که یک رژیم سالم و متعادل داشته باشیم که به ما کمک کند در یک محدوده وزنی و BMI  مناسب بمانیم. یکی از حیاتی ترین اقدامات برای جلوگیری و به عقب انداختن دیابت همین است.

یک مطالعه ملی در مقیاس بزرگ به نام “برنامه جلوگیری از دیابت” به این نتیجه رسید که مردم با کم کردن پنج تا هفت درصد از وزن خود با کمک نیم ساعت ورزش در پنج روز از هفته می توانند دیابت نوع دو را به عقب انداخته و به طور بالقوه حتی از آن جلوگیری کنند (به مورد دوم مراجعه کنید)

کم کردن غذاهای فراوری شده دارای چربی و قند بالا و زیاد کردن مصرف میوه و سبزیجات تازه، دانه و پروتئین لاغر یک روش عالی برای شروع کردن یک برنامه غذایی سالم است. پیگیری اندازه هر وعده غذایی و میزان کلی مصرف کالری نیز بسیار مهم است. از یک متخصص رژیم که بتواند در طراحی یک رژیم ساده و سالم کمک کند، کمک بگیرید.

دوم: به طور منظم ورزش کنید

زیاد کردن فعالیت فیزیکی نیز در ثابت نگه داشتن وزن در یک محدوده ایده آل کمک می کند، علاوه بر آن، ریسک بسیاری بیماری های دیگر مانند بیماری قلبی عروقی، فشار خون بالا، و برخی سرطان ها، را پایین می آورد. اگر بتوانید یک فرم ورزش که به سادگی در زندگی روزمره شما حضور یابد پیدا کنید، بهتر است چون شاید انقدر از آن لذب ببرید که آن را به یک عادت تبدیل کنید.

اگر دارای بیماری خاص هستید و مشکل سلامتی خاص دارید، بهتر است از پزشک خود مشورت بگیرید تا یک برنامه ورزشی ایمن پیدا کنید

سوم: عوامل ریسک خود را بشناسید

شناسایی عوامل ریسک خودتان برای دیابت نیز یک عامل کلیدی است. اگر می دانید که احتمال دچار شدن شما به این بیماری بالاست، زود در سبک زندگی خود تغییراتی دهید چون این بیشترین شانس برای به عقب انداختن یا حتی جلوگیری از این بیماری را به شما خواهد داد (به پست “چطور دیابت میگیرید؟” رجوع کنید)

چهارم: منظم معاینه شوید تا یاد بگیرید از دیابت اجتناب کنید

به طور منظم  نزد پزشک خود رفته و معاینه شوید،  این به او اجازه خواهد داد که علایم هشدار دهنده را پیدا کند و  اساسا به شما یاد دهد چطور از دیابت اجتناب کنید. هرچه زود تر این علایم پیدا شوند، زود تر اقدامات جلوگیرنده و درمانی قابل انجام خواهند بود.

 

Facebook Twitter Plusone Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *