ویت اند واچ روشی برای لاغر شدن

ویت اند واچ روشی برای لاغر شدن

weight watcherاین رژیم در سال ۱۹۶۳ توسط Jean Nidetch خانم چاق و تپلی که قصد داشت هر جور شده لاغر شود بنیان گذاشته شد او در تلاش های متعدد برای لاغری و شکست های متعدد توانست ثابت کند که عاقبت جوینده یابنده شود و با همکاری دوستان چاقش تصمیم گرفت به صورت گروهی و با برنامه خاص لاغر شوند. راه و روشی که امروزه در همه ی دنیا طرفداران خود را داشته و با استفاده از خدمات آنلاین و حضوری همان روش لاغری را پرورش داده اند.

طبیعی است که طی این مدت رژیم تغیراتی را شاهد بوده است اما هدف این رژیم از دست دادن وزن با ایجاد عادت های مفید غذایی و مصرف مواد غذایی به روش هوشمندانه و انجام ورزش است. حمایت گروه در این درمان اهمیت ویژه ای دارد . در مقایسه با دیگر روش ها به نوعی می توان گفت که در این رژیم ممنوعیت واقعی غذایی وجود ندارد . در واقع همه مواد غذایی بر اساس مقدار چربی و پروتین و کربوهیدرات خود امتیاز دهی می شود و هر ماده نمره خاصی می گیرد. مثلا یک عدد سیب یک امتیاز دارد .

در انتخاب نوع غذا و مقدار آن در این رژیم غذایی بیشتر به فکر موادی هستیم که کالری کمتر ی داشته و مقدار مواد مغذی بیشتری داشته باشد. یعنی غذای که سیر می کند و کالری کمتر می رساند و در عین حال ریز مغذی های مورد نیاز بدن را همراه خود دارد. موادی دارای فیبر و کم کالری مانند سبزی ها آزاد هستید

در این روش ابتدا بر اساس قد و وزن و سن و جنس و میزان فعالیت و ….. مقدار امتیاز مورد نیاز روزانه به دست می آید. در فرمول زیر TEEm   مربوط به مردان و  TEEf   مربوط به زنان است. عدد به دست آمده بر اساس فرمول سوم حاصل شده و با فرمول چهارم مقدار امتیاز مورد نیاز روزانه به دست می اید.

11

مواد غذایی هم با توجه به فیبر و کربوهیدرات و پروتین و چربی و بر اساس فرمول خاصی نمره دهی شده . به طور عام فرمول به صورت زیر  است

13

البته فرمول های دیگری هم هست که در آن نوشیدنی الکلی هم محاسبه می شود و من در این مقاله به آن اشاره نمی کنم .

در نتیجه مشخص می شود که فرد چه ماده غذایی را چه مقدار می تواند میل نماید . این روش رژیم غذایی با توجه به اینکه به نمره و امتیاز دهی مربوط است  با نام point plus  نامیده می شود .

با روش دیگری هم می توان مقدار امتیاز روزانه فرد را به دست آورد که به شرح زیر است:

ابتدا وزن براساس پوند به دست می آید. (مثلا آدم ۷۵ کیلو گرمی ۱۵۰ پوند است) ده درصد آن محاسبه می شود و  به ارقام دیگری به آن اضافه می شود

14

همه ارقام با توجه به نوع انتخاب در هر قسمت با هم جمع می شود و عدد به دست آمده همان امتیاز مورد نیاز روانه فرد است. در واقع مقدار امتیاز روزانه مورد نیاز و مقدار امتیاز هر ماده غذایی موجب می شود که طیف گسترده ای از انواع مواد غذایی بر اساس میل و سلیقه در اختیار ما باشد. خودمان هستیم که انتخاب می کنیم چی و چقدر نوش جان کنیم.

 اگر اهل جستجو و مطالعه هستید می توانید از لیست و جدول  ارزش غذایی ماده غذایی مورد نظر را جستجو کنید وبا  فرمول آمده در بالا امتیاز هر ماده غذایی را به دست آورید و همینطور مواد غذایی آماده و کنسروی هم اگر لیبل ارزش غذایی را داشته باشد در محاسبه به شما کمک می کند.

برنامه سایت اینترنتی این رژیم برای اعضاء خود انواع مواد غذایی را با توجه به امتیاز مربوطه تقسیم بندی نموده و دستورهای غذایی خاص به اعضاء خود پیشنهاد می کند که بر اساس سن، وزن، قد، میزان فعالیت و…. به دست می آید. طبیعی است که برای عضویت در این سایت باید هزینه پرداخت گردد. اگر دوست دارید به سایت اصلی این رژیم غذایی سری   بزنید و از دستورهای غذایی خوبش سود ببرید کلیک کنید.

به طور طبیعی و مناسب در این رژیم در هفته حدود ۱-۲ کیلو  کاهش وزن به دست می آید که منطقی است و می توان گفت که رژیم غذایی ویت اند واچ روشی برای لاغر شدن است.

دکتر ابوالقاسم ابراهیمی

اینجا می توانید روش های مختلف برای لاغر شدن را با مطالعه نمایید.

 رژیم غذایی ساحل جنوبی و مراحل آن

دکتر اورنیش و رژیم بخور و لاغر شو

 
Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در تغذیه و سلامت ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.