درمان های خانگی مسمومیت غذایی

درمان های خانکی مسمومیت غذایی English

همه ما روزی مسمومیت غذایی را تجربه کرده ایم. ممکن است هر جای گرفتار  این مشکل شویم . در دل طبیعت که به یک پیک نیک لذت بخش رفته ایم و یا در بیرون شهر و گاهی اوقات از خوردن غذا های  که به شکل افسونگری آلودگی خود را در ظاهری پر فریب پوشانده اند.

همه ما حداقل یک بار درد معده و استفراغ و تهوع ناشی از مسمویت غذایی را تجربه کرده ایم  و گاهی چند روزی گرفتار این مشکل آزاردهند بوده ایم .
مسمویمت غذایی می تواند از خفیف و جزیی تا شدید  خود نمایی کند. می تواند با علایمی شامل درد شکم. اسهال و تهوع و استفراع همراه سردرد  با سبکی سر و کم آبی  خود را نشان دهد . با توجه به ماهیت مسمویت غذایی همیشه می توان با درمان های نگهدارنده و در منزل برای آن چاره ای اندیشید . هر چند نمونه های شدید مسمومیت غذایی و  بیماریهای عفونی شدید نیاز به درمانهای آنتی بیوتیک و حتی بستری در بیمارستان دارد که مسلما در این مقاله با این گروه کاری نداریم.
برای دانستن درمان هایی مسمومیت غذایی بد نیست به لیست زیر دقت کنید. لیست بعضی داروهای خانگی است که برای   مسمومیت غذایی می تواند بسیار مفید باشد . اینها از همان داروهای است که در قفسه داروهای مادربزرگ ها پیدا می شود .

Gingembre

زنجفیل :

زنجفیل یک افزودنی و مزه دهنده به غذا ها و شیرینی ها ست. علاوه بر این یک داروی خانگی برای  انواع مشکلات گوارشی است .
استفاده از یک قاشق غذا خوری از عسل به همراهی چند قطره از  عصاره زنجفیل و یا دم نوش آن به همراهی عسل می تواند التهاب و درد های گوارشی  را کم کند

 

زیره سبز:

این دانه گیاهی آرم بخشی برای التهاب های معده است . کاهش دهنده دردهای آن و  کمکی بسیار خوب برای درمان zire-sabz1التهاب های معده و روده است

یک قاشق غذا خوری آن را سابیده و به سوپ رقیق شده خود بیافزایید و لذت ببرید. استفاده از دم نوش زیره سبز کوبیده شده هم کمک کننده است.

Basil1ریحان:

 ریحان نیز یکی از درمانگران عالی مشکلات التهابی  معده و گلو ست.  برگ آن را بفشارید و شیره آن را داخل یک قاشق غذا خوری عسل ریخته و میل کنبد و اثر آن را طی یکی دوساعت بعد ببینید.

 

mintدم نوش نعنا:

نعنا را در قوری ریخته و دم نوش سازید. و نوش جان کنید. کرامپ و دردهای گوارشی کم می شود . همچنین می توانید روغن نعنا را به روی شکم بمالید. نشانه ها در کوتاه زمانی ناپدید می شود

 

banana

  موز :

موز منبع مفیدی از پتاسیم است. به شکل حیرت انگیزی در بازگشت و بهبود مشکلات ناشی از مسمومیت غذایی کمک می کند. یک سیب و موز را بکوبید و یا فقط موز را له نموده و میل کنید

 

appleسیب :

 همانطور که ریفلاکس و سوزش سر دل را کم می کند به بهبودی علایم مسمومیت غذایی کمک می نماید . حاوی آنزیم های است که از رشد باکتری های عامل اسهال و درد معده جلوگیری می کند.

 

appel-vinigar

سرکه سیب:

پوششی است بر روی مخاط روده و معده. و همچنین محیط را برای رشد باکتری ها، نامساعد می کند.

 
lemon

لیمو:

اسیدتی آب لیمو شیرین از بین برنده باکتری های عامل در مسمومیت های غذایی است
آب لیمو را گرفته وبا اضافه کردن کمی شکر به آن همچون داروی شفا بخش بنوشیدش

water

آب :

بسیار مهم است که در این موقع خودمان را خوب هیدراته نگه داریم – آب بدن تامین نماییم – بدن آب زیادی از دست داده و به آن بسیار نیازمند است. همچنین تامین آب موجب می شود که توکسین ها بهتر رقیق شده و دفع شوند.

ابوالقاسم ابراهیمی

 

Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان های خانگی مسمومیت غذایی»

  1. مريم می‌گوید:

    این همه راه براى درمان خانگى مسمومیت!
    واقعا خوشم آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.