عسل درمانگری معجزه گر

عسل درمانگری معجزه گر

عسل درمانگری معجزه گراثر  عالی عسل در درمان تب خال

درمــانگران مــعمولا برای درمـــان تــب خــال ( هرپس ) پماد  Acyclovir را پیشنهاد می کنند اما تحقیقات اخیر می گوید که طبیعت، درمان بهتری را برای این کار نشان داده است دارویی که زودتر اثر کرده و دارای عوارض کمتری است.

عسل از دیر باز به عنوان درمان گر عفونت و التیام بخش زخم  معروف بوده است.

در یک تحقیقات، ۶۰ بیمار بالغ مبتلا به تب خال راجعه ناحیه لب و تب خال تناحیه تناسلی با دو روش درمانی استفاده از عسل و استفاده از Acyclovir مورد مطالعه قرار گرفتند. به این نکته باید توجه کنیم که نه عسل و نه Acyclovir موجب ریشه کن شدن بیماری نمی شوند، بلکه علایم آن را بهبود می دهند.

نتیجه تـحـقـیـقـات نـشان می دهد که عسل در ۴۳% بیماران با تب خال لب و ۵۹% بیماران با تـــب خـال نـاحیه تناسلی  بهتر جواب داده است و موجب بهبود قابل توجه ای در بیماران شده است. در عین حال که دو مورد از بیماران تب خال لب و یک مورد تب خال تناسلی به طور کامل ریشه کن شده اند، در حالی که در استفاده کنندگان Acyclovir این موضوع دیده نشده است.

روش درمان :

مهم این است که از عسل خام و فراوری نشده استفاده گردد . مقداری کمی عسل روزانه ۴ بار به محل زخم بمالید.

بـا تـوجـه بـه نـوع فـراوری در عـسـل هـای که در بازار به فروش می رسد  توصیه می شود که از عسل های طبیعی برای این منظور انجام شود. این تحقیقات با عسل خاصی که از نیوزلند به دست می آید (به نام Manuka ) انجام گرفته است . اما اثر بخشی عسل های فراوری نشده هم مشابه آن خواهد بود.

تا قبل از کشف پنی سیلین در قرن ۲۰ عسل یکی از داروهای درمان عفونت بوده است.

هومیوپاتی درمان های خوب و قابل توجه ای برای تب خال دارد که بر اساس شرح حال بیمار درمان خاص به او داده می شود

عسل و کاهش وزن

عسل همواره در کاهش وزن مؤثر است .عسل شامل ۲۲ نوع آمینو‌اسید و مواد معدنی است که برای متابولیسم بدن ضروری بوده و در پیشگیری از چاقی مؤثر است.

مصرف یک لیوان آبلیمو به همراه اندکی عسل در اول صبح در از بین رفتن سلولیت‌ها مؤثر است چراکه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. اگر شما به فکر کاهش وزن و سرعت بخشیدن به متابولیسم کند بدنتان هستید حتما به این دستور غذایی مصرف آبلیمو و عسل در صبح ناشتا عمل کنید.

نسخه دیگری که برای کاهش وزن توصیه می‌شود مصرف دم نوشی است که از عسل و دارچین تهیه می‌شود. به این صورت است که ابتدا نصف قاشق پودر دارچین کوبیده شده را در یک فنجان آب جوش حل کرده و با پوشاندن  روی فنجان می گذاریم تا دارچین دم کشیده  سپس محتویات فنجان را صاف کرده و یک قاشق عسل به آن اضافه می‌کنیم. مصرف این نوشیدنی صبح ناشتا در پیشگیری از چاقی مؤثر است.

عسل می‌تواند برای افرادی که بیش از حد غذا می‌خورند یا اینکه بعد از هر وعده غذایی در معده خود احساس ناراحتی می‌کنند،‌بسیار موثر باشد، علت آن است که این ماده شگفت‌انگیز به هضم بیشتر غذا کمک می‌کند. عسل یک کربوهیدرات ساده است که می‌توان به راحتی با شکم ناشتا آن را مصرف کرد چون حاوی قندی است که به راحتی قابل هضم است

عسل و خواب

رابطه عسل با خواب مشخص شده و برای افرادی که بی خوابی به سراشان می زند نوشیدن یک لیوان شیر داغ که داخل آن یک قاشق عسل اضافه شده عالی است . البته خوردن یک یا دو قاشق عسل قبل از خواب هم خواب آوری معجزه گر است.

خواص شگفت‌انگیز عسل برای سلامتی انسان به واقع حیرت‌آور است. این ماده مطبوع و لذیذ نه تنها ذائقه را تحریک کرده و ما را سر ذوق می‌آورد بلکه مزه و بوی منحصر به‌فردش نیز موجب خلق بسیاری از دستورهای غذایی بر پایه عسل شده است

دکتر ابوالقاسم ابراهیمی

  منبع : 

Twitter Linkedin Digg Reddit Email
این نوشته در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.