چهار شیوه ثابت شده برای داشتن حس حوشبختی و شاد تر بودن

چهار شیوه ثابت شده برای داشتن حس حوشبختی و شاد تر بودن

اگر احساس نا خوشی و استرس می کنید، شیوه های اثبات شده ی مقاله ی حاضر را امتحان کنید تا زندگی شادتر و لذت بخش تری داشته باشید.

در جستجوی شادی بودن، انگار سابقه ای به اندازه نژاد بشر دارد. گزارش هایی که از مکانهای شادی آور در زمین، می خوانیم،  داستانهای در مورد شادی دیگران می خوانیم، آدم هایی که سرشار از شادی و نشاط هستند و از خودمان می پرسیم « راز آنان چیست؟»  « اینها چه می کنند که شاد تر هستند و همیشه لب هایشان به خنده باز است و حس خوشبختی دارند» ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در تغذیه و سلامت, درس های زندگی | دیدگاه‌تان را بنویسید:

آیا خنده استرس را کم می کند یا این یک شوخی است؟

آیا خنده استرس را کم می کند یا این یک شوخی است؟

وقتی صحبت از کم شدن استرس با خنده پیش می آید، مطالب مختلف و جدی و شوخی و حواشی زیاد هم با آن پیش می آید اما بررسی های علمی چه می گویند؟ وقتی که یک کارتون بامزه تماشا می کنید و یا اینکه یک کتاب طنز می خوانید با تمام وجود شاد می شوید. آری این واقعی است، خنده شکل عالی برای تسکین استرس است.

استرس با خنده از بین می رود

اگر چه حس شوخ طبعی و خنده نمی تواند همه ی بیماریها را از بین ببرد اما آثار مفید خنده بسیارند و می توان به آثار کوتاه مدت و سریع الاثر خنده اشاره کرد و همچنین به آثار طولانی مدت آن ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, ورزش و سلامت | دیدگاه‌تان را بنویسید:

رژیم غذایی MIND شیوه ایی برای سلامت مغز

رژیم غذایی MIND شیوه ایی برای سلامت مغز

در دنیای مدرن با انواع شیوه های مصرف مواد غذایی با انواع شیرین کننده ها و غذاهای پروسس شده و فراوری شده، با انواع سرخ کردنی ها و استفاده از گوشت و در دنیای با حداقل حرکت و حداکثر استرس و حرص و جوش، شاهد انواع بیماری ها هستیم. بیماری های قلبی و ریوی و انواع سرطان ها و انواع … اما یکی از مشکلات جدی آینده مشکلات ذهنی و اختلال های شناختی و اختلال در عملکرد مغزی و احتمال بروز آلزایمر است.

دنیایی در آن زندگی می کنیم روز به روز پیشرفت می کند اما اگر مغز ما در جا بزند و یا به سمت قهقرا برود چه می کنیم؟ دنیایی که روز به روز جوان می شود اما مغز ما روز به روز پیر. آلزایمر بیماری است که گریبان بسیاری را گرفته و خواهد گرفت.

آیا می شود از آن فرار کرد؟ پاسخ به این سوال سخت نیست. اگر شیوه زندگی مان را عوض کنیم و از رژیم غذایی درست استفاده کنیم می توان مغز را در حداکثر بازدهی نگه داشت. رژیم غذایی مناسب که موجب مصرف مواد غذایی کافی و در عین حال موجب بهبود توانمندی ذهنی باشد و یا حداقل مانع از بروز تحلیل توان شناختی مغز گردد و یا باغث به تاخیر افتادن آن شود. در اینجا یک شیوه غذایی یا رژیم به شما معرفی می شود که به رژیم MIND معروف است. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | برچسب‌شده , , | دیدگاه‌تان را بنویسید:

پیشگیری از گرمازدگی

در روزهای گرم سال و گرمای هوا مواظب گرمازدگی باشید

گرمای تابستان برای شنا و تفریح های لذت بخش در هوای آزاد مناسب است اما همیشه باید احتیاط کنیم. اگر زیاد گرم تان شود مستعد گرمازده شدن هستید. اما گرمازدگی چیست؟ حالتی است که بدن به راحتی خنک نمی شود و براحتی تعریق نمی کند.

نشانه های گرما زدگی و شدت آن به بیماری زمینه ای فرد بستگی دارد و به همین دلیل در هر فرد نشانه ها و شدت آن متفاوت است

ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان | دیدگاه‌تان را بنویسید:

چند پیشنهاد غذایی برای گاستریت و زخم معده

چند پیشنهاد غذایی برای گاستریت و زخم معده

چه غذایی بخوریم و از چه غذایی پرهیز کنیم

این شش پیشنهاد مناسب و مواد غذایی عالی برای گاستریت و زخم معده را مطالعه کنید و به نکات و پیشنهادهای ارایه شده توجه کنید تا مشکلات گوارشی شما کم شود

گاستریت چیست؟

ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | دیدگاه‌تان را بنویسید:

سالم ترین سبزی ها که باید به رژیم روزانه اضافه کرد

سالم ترین سبزی ها که باید به رژیم روزانه اضافه کرد

مطابق جدیدترین تحقیقات سالم ترین سبزی ها آنهایی هستند که مواد معدنی، ویتامین ، فیبر و سطح آنتی اکسیدان بالایی داشته باشند. توصیه می شود که سالمترین سبزی ها را در رژیم روزانه خود اضافه کنیم. برخی از این سیزی ها بومی کشور ما نیستند و برخی به وفور در کشور ما پیدا می شوند. اولویت بندی این لیست بر اساس ارزشمندی این سبزی هاست . دو سبزی اول که کمتر کاربرد عام در کشور ما دارند بسیار مفید بوده و در کشورهای دیگر کاربرد فراوان دارد. سبزی های این لیست را می شود در رژیم روزانه استفاده کرد و از آن بهره ی فراوان برد. مهم نیست که سبزی مورد استفاده ی شما در کجای این لیست قرار دارد، مهم این است که جزء یکی از سالمترین سبزی های باشد که باید به رژیم خود اضافه کنید.

ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت, گیاهان دارویی | برچسب‌شده , , , , | دیدگاه‌تان را بنویسید:

افسون موسیقی

موسیقی افسون می کند.

ساعت هفت صبح، بعد از یک کشیک و بی خوابی اساسی، در مترو هستم تا راهی خانه شوم. ایستگاه مترو شلوغ است از جمعیتی که به سمت کار یا منزل می روند. داخل واگن دوش به دوش و متراکم ایستاده ایم به شکلی که حتی گرفتن دستگیره موجب آزار بغل دستی است. کیپ کیپ.

در تقاطع خط ها، جمعیت می آیند و می روند و گاهی جایی برای نفس تازه کردن، می یابی. سرها را باید بالا گرفت تا بینی از خط تراز صورت و دهان و زیر بغل و …دیگران دور باشد فرار از انواع رایحه ها.

داخل واگن به چهره ها نگاه می کنم. خسته و خواب آلود، مثل خودم، برخی سرپا خوابیده اند، برخی دلمرده و عزادارند، برخی زیر لب ذکر می گویند . همه چیز و همه کس عبوس است. اما آماده ی پرخاش و واکنش اند. اگرچه بین این هزاران، اندک آدم های خندان و شوخ هم وارد می شوند. خاصه هنگام ورود به واگن و موقع هل دادن جمعیت به داخل ، برای پیدا کردن جا برای یک نفر. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در نگاه ها و نظر ها | دیدگاه‌تان را بنویسید:

آیا می توان پوکی استخوان را بدون دارو کنترل کرد؟

آیا می توان پوکی استخوان را بدون دارو کنترل کرد؟

پاسخ پرسش « آیا می توان پوکی استخوان را بدون دارو کنترل کرد؟» مثبت است و به راحتی می توان به آن «بلی» گفت. اما با چند شرط مهم. حتما باید عوامل ضمینه ایی بیماری پوکی استخوان و دلایل آن ارزیابی و بررسی شود و همچنین با برنامه ریزی درمانی مناسب می توان به نتیجه مثب مناسب رسید

 بسیاری از مردان و زنانی که با تشخیص پوکی استخوان مراجعه می کنند درخواست درمان دارویی دارند و فکر می کنند با استفاده از درمان دارویی بهتر خواهند شد. اگرچه درمان دارویی به بیماران کمک می کند ولی درمان زودهنگام و سریع دارویی می تواند عوارض های ناخواسته داروها را زودتر بروز دهد. سوال اساسی و اصلی این است که آیا می توان بیماری پوکی استخوان را بدون دارو هم کنترل کرد ؟ متاسفانه درمان و بهبودی کامل برای بیماری پوکی استخوان وجود ندارد، حتی با درمان دارویی

متخصصین به اتفاق آرا معتقد هستند که پیشگیری از پوکی استخوان به مراتب از درمان آن ساده تر است. اگرچه درمان پوکی استخوان سخت است اما در برخی تحقیقات امکان بازگشت توان استخوان( اگرچه به صورت نسبی) امکان پذیر است. هم درمان دارویی و هم درمان های طبیعی می توان دانسته ی استخوان را افزایش دهد تا احتمال شکستگی بدلیل پوکی استخوان کاهش یابد.

ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | برچسب‌شده | دیدگاه‌تان را بنویسید:

خیابانگردی بهارانه

امروز صبح آزاد بودم و تصمیم گرفتم از پارک ملت تا تجریش را پیاده کز کنم.

بهار است و به افتخار بهار بر دیوار اشعاری نوشته اند که از چاک قلم شعرای نازیین ما تراوش کرده. هوا دلپذیر است. اما تکلیفم با لباسم معلوم نبود. تی شرتی پوشیده بودم و کاپشنی رویش. گاهی گرم بود و گاهی خنک، پس مثل جقله بچه ها گاهی کاپشن را در دستم می گرفتم و گاهی تنم می کردم.

قدم زدن همیشه لذت بخش است. خاصه اگر خوب تماشا کنی. تماشا می کردم . ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در نگاه ها و نظر ها | دیدگاه‌تان را بنویسید:

ده پیشنهاد ساده برای دوری از پرخوری در تعطیلات و میهمانی

ده پیشنهاد ساده برای دوری از پرخوری در تعطیلات و میهمانی

مرغ بریان با انواع سس ها و چاشنی ها، سیب زمینی سرخ شده خوشمزه، کباب شیشلیک و انواع غذاهای خوشمزه، وسوسه کننده هستد. تعطیلات و در خانه ماندن و سفر رفتن و به میهمانی های دوستان و رفقا رفتن بسیار عالی است، بخصوص اینکه با خوردنی های بی نظیر همراه است!! وافعا نمی شود از جشن ها و میهمانی هایی که با غذاهایی خوشمزه از ما پذیرایی می کنند، غافل شویم!! نمی شود در تعطیلات به این غذاهای خوشمزه فکر نکرد.

یکی از مهمترین مشکلات و معظلات ما هنگام برگشت از تعطیلات و سفر به خانه کمربند شلوار است که یک نمره گشاد تر شده است. چاق شده ایم؟! گویا ترازو هم همین را نشان می دهد.

اما چطور می شود بدون اضافه کردن وزن از تعطیلات و گردش ها و میهمانی ها با این همه غذاهای خوشمزه لذت برد؟ یک راه ساده استفاده از تاکتیک کنترل وعده غذایی است

برخی از متخصصین پیشنهاد می کنند که ظرف غذای کوچکتر انتخاب کنید و یا اینکه یک تکه گوشت به اندازه یک کارت (ورق بازی) بردارید و یا پیشنهاد های مشابه آن. اینها بد نیست اما در اینجا مطالب بیشتری می بینید. ما نمی خواهیم کاری کنیم که این جشن و تعطیلات برای شما کوفت شود.

در اینجا ده شیوه طبیعی این تکنیک را خدمت شما اعلام می کنیم. شیوه های که موجب می شود بدون اینکه تعطیلات شما خراب شود و یا اینکه مجبور شوید که با پوشیدن شلوار و لباس گشاد خودتان، از خوراکی ها و تعطیلات و جشن های تان لذت ببرید. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | دیدگاه‌تان را بنویسید: