برای لاغری مناسب، نیاز به رژیم غذایی صحیح و درست و فعالیت بدنی مناسب و صحیح است.
برای لاغر شدن فقط کم خوردن به تنهایی مهم نیست بلکه چه چیز را چه مقدار بخوریم ، اهمیت دارد

گاهی از مواقع لازم است برای شما رژیم غذایی مناسب تجویز شود. با استفاده از اطلاعات و داده های که از قد و وزن شما و دور مچ دست به دست می آید و با توجه به اطلاعات تغذیه ای و مقدار انرژی و کالری مواد غذایی ، رژیم مناسب شما تنظیم و نوشته می شود.

اگر قصد دارید که لاغر شوبد و یا اگر قصد دارید وزن خود را اضافه کنید، برای وزن مناسب می توانید از رژیم غذایی که برای شما تجویز می کنیم ، استفاده کنید

برای اخذ رژیم مناسب ، ابتدا این فایل را دانلود کنید و بعد از پر کردن اطلاعات آن، به درستی، تصویر آن را

به واتس آپ ۰۹۳۶۱۸۷۶۴۰۹ من بفرستید

تا رژیم مناسب برای شما تهیه شود

دکتر ابوالقاسم ابراهیمی

ارسال شده در by ابوالقاسم ابراهیمی | دیدگاه‌تان را بنویسید:

غربالگری یا بیماریابی چیست.

غربالگری، بیماریابی  یا screening غربالگری روشی است که یک بیماری را پیش از بروز علایم ، توسط ابزارهای تشخیصی کشف می کند

هدف از کشف بیماری هایی است که امکان درمان زودهنگام داشته باشد و درمان موجب کاهش میزان مرگ و میر در فرد می شود

غربالگری بر اساس نقشه کشوری یا جهانی انجام می شود

مثال کارآمد آن، بررسی همه ی کودکان ۴-۶ سال، پیش از مدرسه رفتن برای بررسی تنبلی چشم که بسیار موفق بود و موجب کشف بسیاری از موارد تنبلی چشم در کودکان و درمان آن شد.و همچنین غربالگری فشار خون که یک نوبت در تمام ایران و بیمارستانها و مراکز درمانی انجام شد و امار مهمی از بیماران فشار خونی به دست داد و نشان داد که بسیاری از افرادی که دچار بیماری فشار خون هستند، نسبت به بیماری خود آگاه نیستند. همچنین غربالگری دیابت که به صورت منطقه ای انجام شد

 همچنین به دلایل خاص در صورتی که یک فرد در خانواده دچار بیماری شود ، به همه ی افراد خانواده توصیه می کنیم که غربالگری انجام دهند. کانسر معده در یک فرد نیاز است که همه ی افراد از نظر مشکلات معده ارزیابی شوند و به توصیه پزشکان نیاز به آندوسکوپی است

با توجه به شرایط زندگی و مشکلات فراوان اقتصادی در درمان بیماری ها و فرایند طولانی و خسته کنند درمان و گاها بدون اثر بخشی، همیشه در همه جا ، پیشگیری یک اصل مهم است.

در این پست قصد دارم که غربالگری های مهم را مطرح کنم

برای همه ی بیماری ها نمی شود ، روش غربالگری ها را بکار برد. برای غربالگری شاخصه هایی وجود دارد که در سازمان بهداشت جهانی در سالها پیش تعیین شده است. با این شاخصه ها بیماری هایی را غربالگری می کنیم که درمان مشخص داشته باشد و درمان آن به بیمار کمک کند. در شکل توضیح بهتری داده شده است

برای مطالعه بهتر ورق بزنید و به ترتیب به برگه های دیگر بروید

منتشرشده در بیماری و درمان | دیدگاه‌تان را بنویسید:

مفصل شانه، محدودیت حرکت و دردهای آن

مفصل شانه یکی از مفاصل بزرگ و دارای حرکت وسیع و متنوع در بدن آدمی است. شانه می تواند  دایره وار باز شود. دست ها از جلو تا ۱۶۰ درجه بالا می رود و تا ۵۰ درجه به پشت می رود و از بغل به اندازه ۱۸۰ درجه از بدن دور می شود. در شکل می توانید محدوده ی حرکت شانه را ببینید. در صورتی که در شانه درد ایجاد شود، محدودیت حرکت ایجاد شده سخت است اما با فعالیت های مناسب می توان از آن رها شد.

محدوده ی حرکتی شانه
ادامه‌ی خواندن
منتشرشده در بیماری و درمان, ورزش و سلامت | برچسب‌شده | دیدگاه‌تان را بنویسید:

پروتین لازم برای افراد گیاه خوار، وگان، وجترین

در یکی از مقاله ها در مورد پروتین نوشتم. توضیح دادم که از چند منبع می توان پروتین و اسید امینه های بدن را تامین کرد و نوشتم که بهترین منبع تامین آن منبع حیوانی است. آیا این موضوع موجب می شود که برای افراد وگان یا وجترین و گیاه خوار مشکلاتی از نظر تامین پروتین ایجاد شود؟ سوال این است که دوستانی که وگان یا وجترین هستند چگونه پروتین خود را تامین کنند؟

در طبیعت مواد غذایی متنوع وجود دارد و می توان اسید آمینه های مورد نیاز افراد گیاه خوار را به صورتی که مشکلی برایشان ایجاد نشود تامین کرد. برای این کار مواد غذایی زیر را پیشنهاد می کنم که برای تامین پروتین افراد گیاه خوار و وگان مفید است. نام برخی از این مواد به گوشم نخورده بود و تا کنون آن را ندیده بودم و در این تحقیقات با آن آشنا شدم و برخی را به صورت رومزه در رژیم غذایی استفاده می کنم

این ۱۶ ماده غذایی گیاهی حاوی بیشترین مقدار پروتین هستند. دقت کنید که گیاهان همه ی اسید آمینه های ضروری را ندارند و باید این مواد گیاهی به صورت متنوع استفاده شود.

سیتان یا گوشت گندم
ادامه‌ی خواندن
منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | برچسب‌شده , | دیدگاه‌تان را بنویسید:

پروتین مورد نیاز بدن در روز

از پروتین چه می دانیم؟ پروتین چیست و چه کاربردی در بدن دارد؟ پروتین مورد نیاز روزانه ی  بدن ما چقدر است؟ از کدام منبع می توان پروتین مورد نیاز بدن را تامین کرد؟ اسید آمینه ضروری و غیر ضروری چه هستند؟ چه فرقی دارند؟

قرار است در این پست به این سوالها پاسخ بدهیم تا در مورد پروتین بیشتر بدانیم

منابعی که می توان پروتین مورد نیاز بدن را کسب کرد

پروتین ماده ای مهم برای بدن است و موجب رشد سلول و ترمیم آن شده و باعث می شود که سلول ها به خوبی و درستی عمل کنند. در مواد خوراکی گسترده ای می توان پروتین پیدا کرد. مقدار پروتین مورد نیاز بدن در روز برای هر فرد، به وزن ، سن ، جنس و بیماری فرد بستگی دارد . می توان پروتین مورد نیاز را از منابع حیوانی و گیاهی تهیه کرد.

ادامه‌ی خواندن
منتشرشده در بیماری و درمان | دیدگاه‌تان را بنویسید:

چگونه ورزش کنیم؟ هوازی، ایروبیک

ورزش دارای اهمیت بسیار زیاد است و برای حفظ سلامتی مهم و غیر قابل حذف است. اما سوال اصلی این است که چگونه ورزش کنیم؟ چه مدت ورزش کنیم؟ شدت ورزش چقدر باشد؟ چگونه شدت ورزش خود را ارزیابی کنیم؟ از بین این همه فعالیت بدنی، تعریف ورزش برای سلامتی کدام است؟  وزش هوازی، ایروبیک یا ورزش غیر هوازی، چه فرقی دارند ؟ آیا باید هر هفته کوهنوردی کنیم؟ یا همین خیابان گردی هایی که برای خرید انجام می دهیم را می توان ورزش تلفی کرد؟

ادامه‌ی خواندن
منتشرشده در بیماری و درمان, ورزش و سلامت | برچسب‌شده | دیدگاه‌تان را بنویسید:

کم کاری تیرویید یا هیپوتیروییدی

کم کاری تیرویید یا هیپوتیروییدی بیماری شایعی است.  غده ی تیرویید در قسمت جلوی گردن قرار دارد و عضو بسیار مهمی از بدن است . تقریبا همه ی ارگانهای بدن از قلب و مغز گرفته تا عضله و پوست را تحت تاثیر خود قرار می دهد. هرمونی که این غذه ترشح می کند به نام تیروکسین عملکرد بسیار مهمی در متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد. می تواند روی ضربان قلب و تعداد آن و گردش خون و میزان آن و دمای بدن اثر بگذارد. می تواند روی گوارش و حرکت روده ها و روی خلق و خوی آدمی اثر بگذارد

ادامه‌ی خواندن
منتشرشده در بیماری و درمان | دیدگاه‌تان را بنویسید:

کم خونی فقر آهن

اسم آهن که می آید بعضی به فکر میله گرد و تیر آهن می افتند. بعضی به فکر کم خونی. فلزی که بزرگترین عنصر سازنده کره ی زمین و اصلی ترین عنصر سازنده هسته و پوسته ی زمین است و چهارمین عنصر متداول زمین . از نظر فراوانی در بدن آدمی این عنصر دوازده امین است . اگرچه آهن سفت و سخت است اما کمبود آن در بدن، آدمی را سست و ضعیف می کند. آهن نقش اساسی در رژیم غذایی آدمی دارد. در ساخت و تشکیل هموگلوبین در گلبول قرمز آهن نقش اساسی دارد. به دلیل کاهش مصرف آهن در رژیم غذایی و یا به دلیل از دست دادن خون، آنمی فقر آهن ایجاد می شود

بگذارید یک قدم عقب تر برویم. مثل فیلم های سینمایی که به لحظ ایی می رسند که می نویسند چند روز- سال- قبل . بگذارید اول در مورد آنمی صحبت کنم و بگویم

ادامه‌ی خواندن
منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | برچسب‌شده , | دیدگاه‌تان را بنویسید:

آفت دهان دلایل و درمان های خانگی آن

بسیاری از بیماران ما از خودرن برخی غذا ها یاد می کنند که «گرمی » شان می شود و برخی غذا ها «سردی » شان می کند. در طب سنتی قدیم مواد را به «سرد» و «گرم» و «خشک» و «مرطوب» تقسیم می کردند. من نمی دانم مکانیسم ای تقسیم بندی چه بوده و چه چیزی موجب می شود که یک ماده گرم یا سرد باشد  تحقیقات مفصلی هم در این مورد صوت نگرفته. پیش از این برخی متخصصان تغذیه معتقد بودند که مواد غذایی که در بدن هیستامین آزاد کنند ، موجب گرمی می شوند. برخی فکر می کردند که مواد بر اساس میزان انرژی که در بدن تولید می کنند، به مواد گرم و سرد تقسیم می شوند.

 این دو توضیح قانع کننده نیستند و برخی مواد که مشابه از نظر میزان انرژی تولید کرده هستند دو گروه گرم و سرد مختلف قرار می گیرند و یا برخی مواد که هیچ انرژی در بدن تولید نمی کنند در دسته گرم قرار دارندشاید یک دلیل که در قدیم مواد را به گرم و سرد تقسیم کرده اند به اثرآن مواد در بدن برمی گردد. اثری که آن ماده در بدن می گذارد موجب می شود که سوخت ساز در بدن بیشتر شود و آن غذا را به عنوان گرمی یاد می کردند.شاید ماده ی غذایی با نگه داشتن آب در بدن یا دفع آب از بدن موجب می شود که آنها را در دسته خشک و تر قرار دهند

ادامه‌ی خواندن
منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | برچسب‌شده , | دیدگاه‌تان را بنویسید:

سندرم متابولیک خطر بیماری قلبی و سکته ی مغزی و دیابت را زیاد می کند

بدن ما به گونه ای طراحی شده که مواد غذایی خورده شده در دستگاه گوارش هضم و ریز شده و جذب می شود و مواد یا به صورت کامل یا به صورت متابولیت ها وارد گردش خون می شود. موادی که وارد خون می شود و متابولیت های تولید شده ی آن و هورمونها و … همه و همه برای سوخت و ساز بدن به کار می رود و برای زنده ماندن و عملکرد طبیعی و فعالیت روزانه استفاده می شود.

اگر به هر دلیلی این مواد در بدن مصرف نشود و به قولی سوخته نشده و موجب ایجاد فعالیت نشوند باید در جایی انباشته شوند. انباشت مواد به صورت خاص رخ می دهد که معمول ترین آن به صورت چربی است . همین انباشته شدن مواد خورده شده ی اضافی می تواند مجموعه ای از رخدادها را ایجاد کند که برای بدن ما آسیب زا است.

سنرم متابولیک و چاقی و خطر بروز سکته ی فلبی و مغزی

اسیب هایی که مواد غذایی خورده شده ی اضافه به بدن وارد می کند در نام مشکلی به نام سندرم متابولیک تعریف شده. سندرم متابولیک خطر بیماری قلبی و سکته مغزی و دیابت را زیاد می کند و به همین دلیل باید به صورت ویژه به آن دقت کرد

ادامه‌ی خواندن
منتشرشده در بیماری و درمان | برچسب‌شده , , | دیدگاه‌تان را بنویسید: