ده پیشنهاد ساده برای دوری از پرخوری در تعطیلات و میهمانی

ده پیشنهاد ساده برای دوری از پرخوری در تعطیلات و میهمانی

مرغ بریان با انواع سس ها و چاشنی ها، سیب زمینی سرخ شده خوشمزه، کباب شیشلیک و انواع غذاهای خوشمزه، وسوسه کننده هستد. تعطیلات و در خانه ماندن و سفر رفتن و به میهمانی های دوستان و رفقا رفتن بسیار عالی است، بخصوص اینکه با خوردنی های بی نظیر همراه است!! وافعا نمی شود از جشن ها و میهمانی هایی که با غذاهایی خوشمزه از ما پذیرایی می کنند، غافل شویم!! نمی شود در تعطیلات به این غذاهای خوشمزه فکر نکرد.

یکی از مهمترین مشکلات و معظلات ما هنگام برگشت از تعطیلات و سفر به خانه کمربند شلوار است که یک نمره گشاد تر شده است. چاق شده ایم؟! گویا ترازو هم همین را نشان می دهد.

اما چطور می شود بدون اضافه کردن وزن از تعطیلات و گردش ها و میهمانی ها با این همه غذاهای خوشمزه لذت برد؟ یک راه ساده استفاده از تاکتیک کنترل وعده غذایی است

برخی از متخصصین پیشنهاد می کنند که ظرف غذای کوچکتر انتخاب کنید و یا اینکه یک تکه گوشت به اندازه یک کارت (ورق بازی) بردارید و یا پیشنهاد های مشابه آن. اینها بد نیست اما در اینجا مطالب بیشتری می بینید. ما نمی خواهیم کاری کنیم که این جشن و تعطیلات برای شما کوفت شود.

در اینجا ده شیوه طبیعی این تکنیک را خدمت شما اعلام می کنیم. شیوه های که موجب می شود بدون اینکه تعطیلات شما خراب شود و یا اینکه مجبور شوید که با پوشیدن شلوار و لباس گشاد خودتان، از خوراکی ها و تعطیلات و جشن های تان لذت ببرید. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | دیدگاه‌تان را بنویسید:

مواد غذایی سرشار از کلسیم. خوشمره و قابل دست رس

مواد غذایی سرشار از کلسیم. خوشمره و قابل دست رس

میزان کلسیم روزانه خود را از غذاهای حاوی کلسیم زیاد تامین کنید، در این مقاله سعی می کنم مواد غذای حاوی کلسیم زیاد را خدمت شما معرفی کنم.

مواد سرشار از کلسیم شامل پنیر و شیر و خامه ترش و ماهی و اسفناج

در اواخر سال ۲۰۱۶ دانشگاه پزشکی جان هاپکینز نتایج تحقیقات ده ساله خودش در مورد مکمل های کلسیم و منابع کلسیم منتشر کرد. برخی قسمت های برجسته ی تحقیقات را در  این مقاله آورده ام . مطالعات نشان داد که تامین کلسیم بدن با استفاده از قرص مکمل کلسیم می تواند عوارضی در بدن ایجاد کند. مثلا می تواند پلاک های شریانی ایجاد کند و برای قلب خطر آفرین باشد. همچنین در تحقیقات مشابه دیگر متوجه شده اند که کلسیم مواد غذایی می تواند اثر حفاظتی برای سیستم قلبی عروقی داشته باشد. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | دیدگاه‌تان را بنویسید:

کمبود کلسیم و نشانه ها

کمبود کلسیم  و نشانه ها

اگر دچار کمبود کلسیم هستید فقط نباید نگران استوپروز یا پوکی استخوان باشید. به نشانه های کمبود کلسیم که در این مقاله آمده دقت کنید تا متوجه موضوع بشوید

منابع بسیار مناسب برای کلسیم شامل کلم بروکلی و لبیات و آواکادو

کلسیم که یکی از فراوان ترین ماده معدنی بدن آدمی است به خاطر آثار بسیار مهم در سلامت استخوان و آثار حمایتی در پوکی استخوان به خوبی شناخته شده است. اما باید بدانیم که علاوه بر نقش اساسی این ماده معدنی در سلامت استخوان و دندانها دارد، نفش بسیار موثری به عنوان پیغامبر داخل سلولی سیگنال های عصبی دارد و همچنین برای عملکرد طبیعی سلول ها، انتقال سیگنال های عصبی، ترشح هرمون ها، انعقاد خون، برای انقباض های عضلانی و شل شدن عضلات بسیار مهم است. کمبود کلسیم می تواند به روش های بیشمارهر کدام از این عملگردهای اشاره شده را درگیر کند. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | برچسب‌شده , | دیدگاه‌تان را بنویسید:

درمان های طبیعی برای سنگ کلیه

درمان های طبیعی برای سنگ کلیه

به سختی می شود درد سنگ کلیه را فراموش کرد حتی به سختی می شود درد آن را تحمل کرد. اگر در زمان درد سنگ کلیه پزشک شما صبورانه در انتظار دفع سنگ است، چه درمانهای طبیعی را می توان استفاده کرد؟

سنگ کلیه به حالت ناخوشایندی گفته می شود که در آن یک سنگ کوچک در کلیه ها تشکیل می شود و هنگامی که این سنگ از جای خود در حالب یا مثانه و یا پیشابراه تکان می خورد تا دفع شود. بیمار درد شدیدی در پهلو ها و زیر شکم احساس می کند. غالب سنگ ها خودبخود دفع  می شوند اما در برخی افراد به اقدامات درمانی به صورت دارو درمانی و یا درمان جراحی نیاز است تا سنگ دفع شود.
اصطلاح پزشکی برای سنگ کلیه nephrolithiasis است. مهمترین و بیشترین عامل برای پیدایش سنگ در کلیه ها تغلیظ ادرار است. نگه داشتن ادرار و عدم مراجعه به موقع برای خالی کردن مثانه موجب می شود مواد شیمیایی در ادرار غلیظ شده و کریستال تشکیل دهد یا هسته اولیه سنگ را تشکیل می دهد.
شایعترین نوع سنگ کلیه سنگ های کلسیمی است . اما سنگ های اگزاللات و اسید اوریکی و سیستین و همچنین سنگ های آمونیوم اسید و اورات هم در کلیه ها تشکیل می شود. (بیشتر مطالعه کنید   سنگ کلیه پیشگیری و درمان آن) ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | دیدگاه‌تان را بنویسید:

نشانه های آلزایمر در مقابل کاهش حافظه کهنسالی

نشانه های آلزایمر در مقابل کاهش حافظه کهنسالی

نشانه های نرمال و طبیعی برای کم شدن حافظه کهنسالی چیست؟ چه مدتی اگر این نشانه ها باشد، دیگر کاهش حافظه کهنسالی نیست و می گوییم زوال عقل یا دمانس یا آلزایمر پیدا شده است؟ آیا تاکنون برای شما اتفاق افتاده است که در جستجوی سویچ ماشین خود باشید یا اینکه یادتان برود که ماشین خود را کجا پارک کرده اید؟ آیا تا کنون برای به یادآوری نام افرادی که با آنان ملاقات می کنید دچار اشکال شده اید؟ آیا تا کنون در جستجوی کیف پولتان وقت تلف کرده اید؟  ممکن است پاسخ شما این باشد که « البته گاهی اوقات این ها پیش آمده است!»  اما اگر تکرار ان فراموشی ها آنقدر باشد که ازار می رساند، نگران کننده است. برخی فراموشی ها در سن خاص نگرانی هم دارد. نگرانی مهمی به نام « آلزایمر»

بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی است که در آن مرگ سلول ها مغزی موجب اختلال در حافظه یا کاهش عملکرد شناختی مغز می شود. در واقع آلزایمر شایعترین نوع زوال عقل یا دمانس است. در آمارهای ارایه شده در کشور آمریکا برای سال ۲۰۱۳ از بین ۸۱۶ میلیون فرد دارای دمانس یا زوال عقل حدود ۶۰-۸۰ درصد آن به دلیل آلزایمر است. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان | دیدگاه‌تان را بنویسید:

سالمترین میوه ها مناسب با نیازهای تغذیه ای شما

سالمترین میوه ها مناسب با نیازهای تغذیه ای شما

اگر دیابتی هستید و یا نیاز به فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود هستید، اینجا سالمترین میوه ها را  مناسب با نیازهای تغذیه ای شما را برایتان گلچین کرده ایم تا از آن استفاده کنید.

یک جزء مهم غذای سالم این است که شامل مواد برگرفته از طبیعت در رژیم غذایی باشد و میوه ها دقیقا در این جایگاه قرار دارند. اگر مشکل دیابت یا مشکل قند خون ندارید، یک چهارم رژیم غذایی شما می تواند میوه باشد و حالا که می خواهید میوه بخورید ، بد نیست سالمترین میوه ها را مناسب با نیازهای تغذیه ای خود انتخاب کنید. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در تغذیه و سلامت | برچسب‌شده , , | دیدگاه‌تان را بنویسید:

غذای حاوی تریپتوفان چگونه به سلامتی ما کمک می کند

غذای حاوی تریپتوفان چگونه به سلامتی ما کمک می کند

تریپتوفان چیست؟ چه فایده ای برای بدن ما دارد؟ در چه مواد غذایی می توان تریپتوفان پیدا کرد؟

ال تریپتوفان یکی از  اسید آمینه های اصلی است که در مغز به عنوان پیش نیاز تولید سروتونین است [۱]. سروتونین هورمون شادی است. رژیم غذایی کم تریپتوفان موجب می شود که پیش نیاز برای تولید سروتونین کم باشد و در نتیجه کاهش تولید سروتونین می تواند علایم افسردگی، اضطراب و تغیبرات خلق و خو، بی خوابی و بد خوابی ّ، اختلالات شناختی و ادارکی ایجاد شود [۲] [۳] ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت, گیاهان دارویی | دیدگاه‌تان را بنویسید:

آنفولانزا چیست،چند روز طول می کشد

آنفولانزا چیست،چند روز طول می کشد

این روزها، در کلینیک و بیمارستان، مدام در حال ویزیت کردن بیماران سرماخوردگی شدید و انفولانزایی هستم. فصل آنفولانزا که شروع می شود و علایم بیماری را در بین مردم بروز پیدا می کند، مهمترین سوالی که مطرح می کنند این است که « چند روز این بدبختی گریبانم را گرفته؟ چند روز طول می کشه؟» و همچنین این سوال که « چطور می تونم از شرش خلاص بشم»

راستی، آنفولانزا چند روز طول می کشه؟ با توجه به تجربه ی هر کدام از ما که دچار این بیماری شده باشیم، انگار جوابش این است که « خیلی زیاد » اما آنچه محققین می فرماییند همان است که در این مقاله مطالعه می کنید.

همه ی ما وقتی می شنویم که آنفولانزا شیوع پیدا کرده، دچار ترس می شویم، اولین سرفه یا عطسه ایی که می کنیم و یا وقتی کمی گلوی ما سوزش می کند، با خودمان می گویم « وای، یعنی، مریض شدم؟ چند روز باید تحملش کنم؟ چه کنم که علایم کوتاه تر شود؟ ….»

کوتاه ترین جواب این است که اگر بدن شما در سلامت و ایمنی به سر می برد، آنفولانزا ۳-۵ روز طول می کشد، اما در افرادی که دچار بیماری هستند و یا سیستم ایمنی مناسب نیست و یا در کهنسالان، بیماری کمی طولانی تر می شود. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | برچسب‌شده , , | دیدگاه‌تان را بنویسید:

درمان خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا

درمان خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا

اگر در جستجوی درمان بی خطر برای سرماخوردگی هستید بد نیست به درمان خانگی  سرماخوردگی و آنقولانزا که در این مقاله معرفی شده است، توجه کنید.

این روزها سرماخودرگی غوغا می کند. هر کس را می بینی یک دستمال در دست دارد و آب دماغ را می گیرد. انگار شیر آب به بینی وصل است، شیر آبی که خراب است و چکه می کند. آن یکی دستمال در دست آب بینی و اشک چشم را پاک می کند.  یک نفر دماغش کیپ شده و تو دماغی حرف می زند. آن یکی از سردرد و بدن درد شاکی است. خارش گلو و سوزش آن آزار رسان است این بدن درد جوری است، انگار کتک مفصلی نوش جان کرده است. سرفه خشک یا سرفه خلط دار هم از نشانه های است که برخی از آن رنج می برند. بیمار می تواند با نشانه های گوارشی نظیر تهوع و استفراغ و اسهال مراجعه کند.

خلاصه این ها نشانه های سرماخوردگی است. برخی از علایم هم مربوط به آنفولانزاست. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت, گیاهان دارویی | برچسب‌شده , | دیدگاه‌تان را بنویسید:

هفت درمان خانگی برای کاهش علایم آنفولانزا

هفت درمان خانگی برای کاهش علایم آنفولانزا

پاییز از راه می رسد و برای بعضی ها این همه زیبایی و برگ های زرد و نارنجی و افسونی که این پادشاه فصل ها ( بقول مرحوم اخوان ثالث) ایجاد می کند، فقط ترس می ماند، ترس از آنفولانزا. البته حق هم دارند، هر سال آمار درگیری این ویروس در همه ی دنیا بالاست. اگرچه بسیاری از مبتلایان، از رینگ مبارزه با این ویروس، به  سلامت بیرون می آیند اما همان چند نفری که در رینگ ناک اوت می شوند، یا با آسیب های جدی از رینگ، پیروز بیرون می آیند، موجب می شود که زیبایی پاییز با ترس آنفولانزا خراب شود.

آنفولانزا یک بیماری ویروسی است. بسیاری از مواقع خود محدود شونده است و طی مدتی در بدن نشانه های بروز می کند و در صورتی که بدن پیروز مبارزه با ویروس آنفولانزا باشد،  بیماری از بین می رود. از اتفاق های ناگوار مربوط به ویروس آنفولانزا این است که این ویروس در بدن ایمنی ماندگار ایجاد نمی کند. البته ایمنی ایجاد می کند، اما چون ویروس به راحتی تغیر شکل می دهد، ایمنی که قبلا ایجاد کرده، بی فایده است و باید دوباره ایمنی ایجاد شود. مثل سرخک یا آبله مرغان نیست که با یک بار مبتلا شدن، تا آخر عمر ایمن هستید. به همین دلیل است که هر سال پایان شهریور تا اوایل مهر ماه توصیه می کنیم که واکس آنفولانزا تزریق کنید. ادامه‌ی خواندن

منتشرشده در بیماری و درمان, تغذیه و سلامت | برچسب‌شده , | دیدگاه‌تان را بنویسید: